Večerní závod.

29.07.2013 22:17

MČR FLAT TRACK PARDUBICE 26. 7. 2013

 

    Páteční večer 26. 7. 2013. plochodrážní stadion na Svítkově. Dráha v záři reflektorů a premiéra Americké ploché dráhy v Pardubicích. K tomu závody ploché dráhy: MEMORIÁL FRANTIŠKA HLADĚNY – EUROPEAN VETERANS SERIES 2013.  Atmosféra v ten den hustá jako vedro po celé České republice. Dráha pyšnící se novým povrchem láká závodníky k prokypření, přestože se jim pod koženými kombinézami řinou potůčky potu. Touha závodit vítězí nad pohodlím.

    Kategorie FT1 dnes slibuje parádní podívanou. Má optimálních dvanáct jezdců. Přijeli jezdci z Rakouska Yasmina Poppenreitier a Hanson Schruff a s nimi další jezdci, které jsem ještě ani nestihl poznat. O flat track se začínají zajímat noví jezdci a to je dobře. Namátkou Radek Grulich, který si před týdnem zkusil tréninkový víkend ve Svitavách. Pak předělal kola na devatenáctky a hned mohl odstartovat svůj první závod v MČR FLAT TRACK.

    Klasiků bylo tentokrát osm a Veteráni byli čtyři. Všichni se myslím těšili na finálový závod pod umělým osvětlením, ale nejdříve se bylo třeba propracovat přes tři rozjížďky. V tréninku jsme jeli ještě na místy hodně mokré trati, povrch se měnil každých pár metrů a my měli obavy, že se kvůli tomu bude padat. Ale obavy byly liché, každou rozjížďku byla trať perfektně připravená. Pár pádů sice bylo, ale to bylo ze zápalu z boje.

    První takový pád přišel hned v první rozjížďce FT1, kterou perfektně odstartoval a vedl Jan Vondrášek. Muselo ho to mrzet podobně jako Martina Málka, když na flat trackové Jawě dvakrát nedojel pro banální poruchu. Jawa flat track? Promiňte mi, ještě jsem se nezmínil, že Jawa tu měla taktéž svou závodní premiéru a to v třídě FT1.

    Tento projekt dvou konstruktérů Františka Přehnálka a Rostě Vejdovského mě osobně chytil za srdce. Motor je z plochodrážní Jawy na ledovou dráhu, dvou ventil předělaný na benzin. Dvou rychlostní převodovka, upravený rám, kyvná vidlice, nové zadní tlumiče a přední vidlice. Ručně dělaná nádrž ze sklolaminátu, kola devatenáctky a flat trackové pneumatiky. Vše tak, aby to splňovalo pravidla pro MČR ve flat tracku. Ne, už tak v mezinárodním měřítku FIM, kde je zakázaná oddělená převodovka. Což jej asi jediná překážka, proč se tato přestavba nemůže účastnit závodů světového poháru. Někteří z jezdců FT1 by raději inklinovali k pravidlům FIM, ale to by pak už tato motorka nemohla závodit a to by myslím byla škoda. Jsem toho názoru, aby pravidla pro FT1 MČR byla zatím více volná než ty z FIM. Pokud někdo chce jezdit světový pohár, musí si připravit stroj podle jejich regulí. Ale když chceme, aby se povědomí o flat tracku v České republice rozšiřovalo, je dobře, že tato Jawa jezdí.

    Obavy jezdců, že tým, který nemusí řešit finance by si mohl opatřit nové, patřičně předělané plochodrážní motory a získal by lehčí a výkonnější motorky než ostatní můžou a nemusí být oprávněné. Pokud by toto byla cesta, pak bych byl proti, protože flat track by měl zůstat finančně nenáročný. To však není případ těchto dvou pánů z Kroměříže a navíc jediné co jejich motocykl odlišuje je ona oddělená převodovka. Je to výhoda? Vždyť všichni výrobci motorů se snaží o co největší výkon, nejnižší váhu atd. A v neposlední řadě je to také o jezdci.

    Teď už ale pojďme hezky zpátky k závodům. Jízdy FT1 to byla skvělá podívaná. Tucet jezdců na této rychlé trati byla důstojná premiéra flat tracku v tomto městě perníku . Nebudu popisovat průběh všech rozjížděk, protože jsem tak úplně neměl čas sledovat je od začátku do konce. Finále jsem ovšem viděl celé a byl to parádní závod. Líp než bych jej popsal vám jej určitě přiblíží video a zde uvedený odkaz na něj.

    Video FT1 - FINÁLE:

https://www.youtube.com/watch?v=GqYwYHiZm9g


    V rozjížďkách třídy Classics vystrčil drápky Tomáš Matička se svojí Ducati. Po předešlém závodě v Kopřivnici zjistil, že stroj není optimálně seřízený. Do Pardubic to vše vychytal a motorka mu jela jako z praku. Michal Hloušek v podstatě dominoval ve všech jízdách. Dvakrát skončil první a jednou druhý. Stabilně jezdil i jeho kolega z týmu HaH Havlíček David. Jediný pád třídy Classics se udál až ve finálové jízdě. Ke kolizi došlo v první zatáčce a účastnili se jí tři jezdci. Bohužel Luděk Šimůnek na H-D byl pro jistotu odvezen sanitou. Další z jezdců Marek Menšík na Suzuki si poškodil motocykl tak, že už nemohl startovat. Poslední z jezdců, který se této nepěkné skrumáže účastnil, vyvázl i se strojem bez újmy. Jak by také ne, když už jsem jej testoval na Mušově, kde jej nerozhodila ani motorka co mu přistála na zádech ;-)

    Finále této hobby třídy se tedy jelo v šesti lidech. První skončil Michal Hloušek a stáhl tak můj desetibodový náskok v MČR o pár bodů. Druhý jsem skončil já a třetí David Havlíček. Čtvrtý dojel Tomáš Matička se svojí Ducati a Radek Pecina na Rotaxu udržel předposlední místo v boji s Pýtrsem Mrázkem na KTM.

    Video CLASSICS – FINÁLE:

https://www.youtube.com/watch?v=b8NzQuUUpiA


    Veterány vyhrál s přehledem Jiří Kozák. Za ním se většinou ostatní mleli o další pozice. Byl to hlavně Jan Sochor, Franta Chvojka a na Čmoudově ČZ 250 Bořek Šimůnek.

    Atmosféru celého parádního večera v Pardubicích vám nejlépe přiblíží toto profesionálně sestříhané video:

https://www.youtube.com/watch?v=GH2xuLJRiQ4


    Nejbližší další závody MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY FLAT TRACK budou 10. 8. 2013 ve Svitavách. Tak třeba na viděnou.

                                                                                                                                     Michal Špaček

 

Umístění MČR Pardubice:

 

FT1:                                                                                                   

  1. Martin Málek
  2. Radek Podhadský
  3. Aleš Exler                                   

Classics:

  1. Michal Hloušek
  2. Michal Špaček
  3. David Havlíček
  4. Tomáš Matička
  5. Radek Pecina
  6. Pýtrs Mrázek

Veterán:                                   

  1. Jiří Kozák
  2. František Chvojka
  3. Jan Sochor
  4. Bořek Šimůnek